29 Kasım 2012 Perşembe

İyi Ki Varsın Koca!


Evlilik üzerine yazıp çizdiğim sevgili blogumda bir süreliğine hamileliğimi paylaşacağım.
Hemen tepki yapmayın!  
'Görmemişin çocuğu olmuş tutmuş pipisini koparmış' tarzı bir paylaşım olmayacak benimkisi  -Pipi dedim lan, allah söyletti erkek mi olacak acaba?-
 Evlilik kavramıyla birarada aktarmak istiyorum size bu süreci, zira hayatımda eşimin değerini daha iyi anlayacağım başka bir süreç yaşayamam.
Evet yanlış okumadınız!
Şaka yollu da olsa blogumda bol bol gönderme yaptım şu ana kadar pek sevgili kocama; ancak bu sefer gönderme falan yapmayacağım. Bir tek takdir edeceğim onu. Çünkü o olmasaydı şu üç buçuk aylık süreç üç buçuk yıl gibi hissettirirdi kendini, ne yalan söyleyeyim...
Benim için hamileliğin ilk zamanları pek laylaylom geçmedi açıkçası. Şu anda 15. haftamdayım ve yaklaşık 4. haftamdan beri kusuyorum! Hani öyle kibar kibar ''Azıcıcık çıkardım'' cinsinden falan da değil kusmalarım.
Geçen haftaya kadar günde 6-7 kez olan kusmalarım son bir haftadır günde 1-2'ye düşmeyi başardı. ''Aman maşallah!'' dediniz bile değil mi? Hayatınız bir döneminde 10 hafta boyunca her gün kustuğunuzda ben de size bu cümleyi kurayım bakayım gırtlağımı sıkasınız gelecek mi? Hormonlarım da ilginç bu aralar, olur böyle tepkiler...
Bu süreçte insanın en yakın arkadaşı yine kendisi, bir kere bunu söyleyeyim. Onun dışında yaşadığınız buhranı kime anlatırsanız bir yere kadar yardımcı olabiliyorlar. Çoğunlukla da yardımlar ''Ya öyleymiş bu süreç, bir altı hafta daha dayanacaksın artık...'' şeklinde bir çaresizlikle bitiyor. Bir de ''Sen yine iyisin... Sen 6 kusuyorsan bizim komşunun kızının kuzeni 16 kusuyordu... Senin psikolojin bozuksa o kızcağız sürünüyordu..'' diyen kıyaslamacılar var.
Kendime söz veriyorum hiç bir hamile tanıdığıma bu tarz bir kıyaslama yapmayacağım!
Hatta günde 1 kez kusuyorsa ''Ah yavrum kıyamam ben de kusuyordum da senin durumun inan daha beter!'' diyip onu önem sıralamasında birinciliğe koyacağım o hassas insanı.
Çünkü bana kalırsa her hamile kendini önemli hissetmeli!
Ben de biliyorum dünyada tek hamilenin kendim olmadığımı ve sonuncu da olmayacağımı ama bunu insanın gözüne sokar gibi sürekli soylemenin veya ''Ay sen de şımardın!'' mesajı vermenin bir anlamı var mı? Belki sen daha çok kustun, belki başka bir tanıdığın öldü geberdi bu süreçte de sence benim ne derece umrumda? Heh diyorsan ki ''Sen de benim umurumda değilsin, ister kus ister gaz çıkar...'' o zaman ''Nasıl gidiyor?'' sormayacaksın acıklı gözlerinle...
Ne diyordum?
Heh !
İnsanın bu süreçteki en yakın arkadaşı kendisi!
 Bir de benim kadar şanslıysanız kendinizden de yakın bir kişi olabiliyor hayatınızda...
O kişi benim için sevgili hayat arkadaşım, biricik kocam!
Kusmalarım, yorgunluğum, ruh iniş çıkışlarım başladı ve benim melek kocam daha da melek bir erkek oldu bana karşı. Hani ''Elimi sıcak sudan soğuk suya koydurmadı...'' derler ya gerçekten de öyle.. Bunu karnımdaki bebek için yaptığını düşünüyor olabilirsiniz, öyle olsa da hiç bir sakıncası olmazdı zaten, ama benim pek sevgili kocam defalarca kendisinin şu anda tek bir bebeği olduğunu, o bebeğin de ben olduğumu söylemeden geçmedi...
Normalde başkasından duysam ''Iyk böyk sevgi pıtırcığı manyaklığı!'' olarak yorumlayabileceğim bu yoğun  ilgiye bu dönemde o kadar çok ihtiyacım varmış ki...
Benim dışımda birinin herhangi bir kıyaslama yapmadan beni anlamasına, ben kusarken kapıdan ''Nasılsın?'' diye seslenmesine, ''Nasıl olabilirim sence sorduğun da soru mu?'' diye cevap aldığında tatlı tatlı gülmesine, mide bulantımı geçiriyor diye ayaklarımı ovalamasına, hayatında baştan sona bir yemeği yapmamış olmasına rağmen sadece ben vitamin alabileyim diye oturup etli dolma yapmasına, her akşam işten eve gelip o sofrayı kurup sonra da ''Sen gidip yatıyorsun bakalım!'' diyip sofrayı toplamasına...
Her şeyi bir kenara koydum birinin ''Senin yaşadığın bu süreci ben yaşayamazdım! Ben bu kadar güçlü olamazdım!'' demesine o kadar ihtiyacım varmış ki...

Beyler siz siz olun  bu süreci zor da yaşasalar kolay da yaşasalar eşinize ilgi göstermeyi ihmal etmeyin!
İki güzel söz söylediniz, evdeki sorumluluğu üstünüze aldınız diye ''Allahhh bu adam ömrü boyunca yemek yapar artık, mantı bile açar yavrummmm!'' diye düşünmez hiç bir kadın, paniklemeyin. Ayrıca hatırlamakta fayda var siz askerdeyken ''Komutan kaşını kaldırdı, üst dönem böyle yaptı, alt dönem şunu dedi!'' diye şikayet ettiğinizde o kadınlar sizi saatlerce dinledi ! Askerden döndüğünüzde, o tek anıyı farklı kombinasyonla yüz kişiye anlatırken de o kadınlar yanınızdaydı! En ufak nezlenizde ''Ölüyoruuuuum beeeen...'' diye inlediğinizde inandı o kadınlar sizlere, ölmeyesiniz diye üstünüzü örttüler, çorbanızı yaptılar.
Kısacası nah ödersiniz o kadınların haklarını!
''Ne kızıyorsun be? Daha bırak hamileliği, baba olmayı evli değilim bacım ben!'' demeyin bana da... Ben testi kırılmadan uyarayım sizleri zira bu hormonlarla o testiler kafanızda parçalanır.

Kocacığımın tatlı tatlı tatlılıklarını paylaştığım bu bölüm için ''Sezin zorla nazar değdireceksin!'' diyecek şimdi canım arkadaşlarım..
Bana nazar falan değmez, korkmayın,
O nazar canavarlarını tek eliyle boğar benim bir tanecik kocacığım!

2 yorum:

aubout vita dedi ki...

Dikkat.

Eger acil kredi ihtiyaciniz var mi? Ben konut kredisi 9,000.000 TL tarim için bir traktör satin almaniz gerekir? Yatirim kredisi? Yapi kredi? Ögrenci kredi? Borç konsolidasyonu kredi? Isletme kredisi? daha fazla bilgi için (vandamariana111@gmail.com) (mrsvandamariana@yahoo.co.uk) ileri e-posta..

Ilginiz için tesekkürler..

Bayan Vanda Mariana.42

aubout vita dedi ki...


Am xavi Gerad jude, Aiicco inssurance plc bir temsilcisi.
Size bir kredi ihtiyaci varsa bugün e-posta yoluyla bugün bize ulasin, istediginiz kredi ile size yardimci olabilir:
(xavigeradloanfirm@yahoo.com)
Yilbasi kredileri% 3 faiz orani sadece avelable vardir. Ciddi basvuran, ancak daha fazla bilgi için irtibata geçiniz. Biz renging krediler
sunuyoruz
3000 sadece US $ Euro ve pound 50,000.000 için.
Biz dahil kredi her türlü teklif
Bireysel krediler:
Isletme Kredileri:
Ögrenci Kredileri:
Insaati krediler:
Ev kredileri:
Is expandsion krediler:
Borç konsolidasyonu kredi:
Biz hizli ve dinamik test edilmis ve güvenilir bulunmaktadir.
Daha fazla bilgi için (xavigeradloanfirm@yahoo.com): E-posta Iletisim.

Sr Gerad jude görüyoruz.